Pages




Tuesday, September 14, 2010

Aku insan biasa.......

Aku hanyalah seorang insan biasa......
Aku bknlah seorang insan yg sentiasa memperoleh kecemerlangan dlm setiap apa yg aku ceburi.....
Adakalanya aku tersungkur jatuh di pertengahan perjalanan.....
Aku melihat insan lain berlumba-lumba menuju tempat yg mereka impikan....
Kdgkala aku lemah tidak berdaya...aku menangisi diri......aku terduduk lama tanpa cuba utk bangun semula....
Semakin hari semakin ramai yg pergi jauh meninggalkanku sendirian di sini....
Aku terdiam....aku bermuhasabah diri......
Aku tertanya-tanya...adakah mereka tidak menyedari kehadiranku di sini????
Sahabat-sahabatku.....mereka terus berlalu pergi meninggalkan aku sendirian di sini???
Aku perlukan sokongan kalian.....Di mana kalian tatkala aku memerlukan...
Benar frasa yg pernah ku baca dahulu....
Tatkala kita gembira mungkin ramai yg bersama2 kita namun tatkala kita lemah dan putus asa...tidak ramai dan mungkin tidak ada yg bsama kita.....Yg pasti Allah sentiasa bersama org2 yg sabar....


Dan kini aku sedar hakikat perjalanan hidup ini penuh onak dan duri..ada yg sudi menemani menempuh semua ini...dan ada juga yg bisa menjatuhkan aku saat aku menghadapi ujian ini.....namun erti kehidupan sebenar bila diri ini mampu bersyukur saat menerima nikmat dan kesenangan yg bpanjangan ....diri ini mampu bersabar dan bdiri teguh mhadapi ujian dan dugaan yg pasti menguji keimanan....

Jdlah kita insan yg berubah..berusaha memperbaiki diri......


bukan sekadar utk menunjuk kebaikan diri...kemuliaan budi pekerti.....


bukan utk mdpt pujian dan sanjungan insani..


ingatlah!!biarpun ia bisa meningkatkan keyakinan diri tapi berhati2lah kerana ia juga pasti boleh menjatuhkan iman diri....



Jdlah kita insan yg berubah utk mcari hidayah dan petunjuk dr Illahi......


Yg berubah bukan utk dipandang tinggi...tapi utk mcari keredhaan Illahi....


Yg berubah tdk terdetik utk mcri populariti tapi  ingin mbina peribadi diri....


Yg berubah kerana mpbaiki diri...utk persiapan kembali pd Illahi..


[".. Dalam kita melangkah terkadang diuji dengan ujian yang terasa berat sehingga kita terduduk dan menangis...Peritnya terasa tapi ketahuilah dan renungilah kembali ke dalam diri kerana mungkin air mata saat itu hadir kerana Dia mahu kita menjahit kembali sejadah iman yang kian terkoyak lantaran ada langkah2 yang tersasar darikeikhlasan....Semoga kita tabah dan ditetapkan iman...."]

No comments:

Post a Comment

Cute Red Flying Butterfly