Pages




Thursday, December 27, 2012

..:: Anugerah Cinta-Nya | Salam Jihad Sahabatku ::..

بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِ الرَّحْمَنِ ارَّحِيم

Andai payah saat melangkah,
Andai tersungkur jatuh,
Jangan pernah rasa kecewa dan putus-asa !!

Dalam keheningan malam, aku bermunajat menyerahkan setinggi-tinggi pengharapanku pada-Mu Rabbul Izzati Pemilik Cinta Hakiki. Sungguh, hidup ini sementara. Yang bernyawa pasti akan merasai detik kematian. Yang hidup pasti akan merasai ujian demi ujian. Meski jauh di dasar hati terdetik kerisauan, namun iman menyapa diri agar bermuhasabah panjang akan hakikat medan ujian kehidupan. Maka, damailah hatiku dengan sentuhan kasih Ya Rahim.

Sahabatku,
Aku menjauh agar dirimu mendekat pada-Nya. Jauh di dasar nuranimu, kau tidak memerlukan kata-kata semangatku..Hatimu mendamba rindu Pemilik Cinta itu. Hatimu rindu untuk terus bercerita dengan-NYA. Walau terkadang akal terasa lemah bersendirian menghadapinya, namun hatimu kuat menyatakan dalam bersendirian itu terasa keindahan pergantungan harapan padaNYA.

Sahabatku,
Aku menyepi agar hatimu penuh dengan cinta-NYA. Jauh di sudut akalmu mengharapkan belaian kasih insan, namun dalam kesepian itu Allah mengajar dirimu nikmat cintaNya. Keprihatinanku dengan selalu menghubungimu tidak akan mampu memberi kekuatan luar biasa pada hatimu untuk menghadapi ujian hebat ini. Kekuatan itu dengan izinNya, keyakinanku kuat kau mampu menghadapinya sendirian kerana di sebalik kehidupanmu penuh dengan iringan doa dihadiahkan buat bekalanmu di perjalanan. Damailah hatiku dengan keyakinan ALLAH melindungimu sahabatku.

Sahabatku,
Keajaiban doa dan tawakal padaNYA itu akan dirasai bagi yang pernah mengalaminya. Dahsyatnya doa seorang hambaNYA, mampu bertahan sehingga ke tahap ini. Meniti perjalanan berliku itu terasa perit namun tersimpan rahsia nikmat indahnya keperitan itu.Dalam bersendirian, mendidik keberanian dan ketabahan. Dalam serba kekurangan mendidik erti kesyukuran. Dalam mendamba kasih insan, Allah anugerahkan nikmat cinta Tuhan. Bukan mudah, tapi indah!!!

Sahabatku,
Teruskan perjalananmu berbekalkan kekuatan dariNYA. Keyakinanku sudah lama terhapus pada manusia, kerana aku hanya percaya dan yakin pada ALLAH. Hakikat segalanya hanya milik DIA. Manusia selalu membuahkan kekecewaan, hatta insan yang disayangi sekalipun pasti pernah membuatkan kita kecewa. Kerana kebahagiaan itu hanya perdampingan denganNYA. Moga hatimu hanya ada cintaNya dan moga dipertemukan dengan insan-insan yang mencintaiNYA agar bertambah nikmat anugerah cinta-Nya di dalam hati.

Kesembuhan itu milik Allah dengan izinNya segalanya pasti tersirat hikmah. Melangkahlah dengan keyakinan tawakal padaNya. Hapuskan segala keperitan dengan kesabaran agar tersingkap nikmat ujian tanda kecintaan Tuhan padamu. Berpisah kita di perjalanan ini kerana medan ujian kita berbeza namun in shaa Allah destinasi pasti, tujuan sama.Wallahualam. Salam Jihad sahabatku... (^_^)

AAJ MILIK ALLAH
Rahsia Perjalanan "Bukan Mudah, Tapi Indah!! - An Awesome Journey





No comments:

Post a Comment

Cute Red Flying Butterfly