Pages




Friday, August 10, 2012

..:: Hidayah Milik Allah ::..

Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang

Hati resah bila tersasar dari fitrah
Jiwa kosong bila jauh dari Allah
Carilah hidayah....
Pasti kau temui segala hikmah

Subahanallah. Alhamdulillah. Allahuakbar. Syukurku ke hadrat Allah masih lagi dkurniakan nikmat kehidupan di atas muka bumi ini dengan kurniaan nikmat yang paling besar iaitu nikmat IMAN dan ISLAM. Sungguh, dengan ISLAM, segala kehidupan kita akan berada di bawah perlindungan Allah. 

Malam itu, seusai sahaja solat terawih di surau, aku segera balik ke asrama memandangkan kerja tugasan yang diberikan pensyarah berlambak-lambak. Dalam perjalanan balik, tiba-tiba aku menerima mesej daripada salah seorang sahabat baikku.

" Assalamualaikum ya ukhti. Enti apa kabar? Ada nama Islam yang sesuai tak dengan sahabat ana ______________ ... Dia bercadang nak masuk Islam. InsyaAllah dalam bulan Ramadhan nie. Enti tolong doakan dia moga urusannya dipermudah ya ..(n_n)...."

Allahuakbar. Ramadhan Kareem. Tersentuh hati membaca mesej dan mendengar khabaran gembira daripada sahabat baikku itu. Ternyata penyebaran dakwahnya berkesan sehingga mampu menarik minat sahabat bukan Islam untuk menjadi saudara baru. Keberkatan bulan Ramadhan, moga Allah mempermudahkan segala urusannya.

Dan sungguh indah perancangan Allah. Kita merancang tapi Allah lah sebaik-baik perancang buat setiap apa yang terjadi. Ternyata kebaikan itu milik dirinya. Di hari yang mulia, penghulu segala hari, Sayyidul yaum, hari Jumaat pukul 2 petang, bersaksikan segala isi Bumi, dirinya melafazkan kalimah syahadah. Ya Allah. Ya Rabbi. Alhamdulillah. Alhamdulillah wa syukur lillah. 



Jalan perjuangan ini tidak mudah sahabat. Andai ianya mudah sudah pasti ramai yang menyertainya. Namun, sebaliknya ianya penuh onak dan duri. Itulah mahar dan bayaran yang perlu kita langsaikan untuk mendapatkan Jannah.


 



No comments:

Post a Comment

Cute Red Flying Butterfly